Implementarea proiectului este fundamentată de următoarele elemente:

  • Necesitatea de a "up-data" procesul de pregătire a studentului;
  • Necesitatea de a asimila şi învăţa într-un interval de timp mult mai scurt profitând de sistemul informatic de care Universitatea „ Ştefan cel Mare " din Suceava dispune, acest aspect permiţând apariţia unor noi elemente cum ar fi libertatea de a învăţa în locul şi la momentul dorit;
  • Necesitatea reducerii timpilor de furnizare a informatiilor;
  • Necesitatea stabilirii interactivităţii student – profesor depăşind obstacolul distanţei;
  • Necesitatea alinierii la cele mai recente standarde si reglementari comunitare in domeniul educational la nivelul UE;
  • Necesitatea de a actualiza şi îmbunătăţi informaţia disponibilă atât profesorilor cât şi studentilor fără costuri, acest lucru fiind unul dintre beneficiile pe care metoda e-learning il ofera în comparaţie cu metoda tradiţională care necesita costuri ridicate pentru retiparirea unor noi manuale/cursuri şi nu numai;
Prin utilizarea programelor e-learning, studentii îşi vor forma competenţe pentru definirea clara a strategiei acestora de învăţare, căutarea şi localizarea informaţiei, vor folosi informaţiile în vederea rezolvării cazurilor propuse de profesori, vor sintetiza informaţiile şi le vor prelucra în vederea asimilării, îşi vor evalua rezultatele şi progresul personal. Acest proiect este necesar si extrem de ajutator studentilor, cadrelor didactice ale Universităţii „ Ştefan cel Mare " din Suceava si nu numai, datorita cantitatii imense de informatii pe care ofera si pe care acestia sunt nevoiti sa o asimileze. Informatiile pot fi filtrate in functie de necesitatile fiecaruia (profesor, student, stagiar) si structurate in asa fel incat sa faciliteze asimilarea acestora, structurarea lor in functie de caz.